Kjøps- og Leveringsbetingelser.
Facefood Sørvest AS (“Facefood”) salgsbetingelser gjelder fra 01.05.2024 og erstatter Facefood sin tidligere publiserte salgsbetingelser. Salgsbetingelsene gjelder salg til bedriftskunder med mindre annen avtale er inngått.
Generelle vilkår
I vår nettbutikk presenteres prisene våre eksklusive moms. Vi kan gjerne gi tilbud på større kvanta.
Priser gjelder pr. salgsenhet. Salgsenheter kan ikke brytes.
Ved kampanjer kan prisene ikke kombineres med andre tilbud, avtaler og/eller rabatter. Lokale avvik kan forekomme. Facefood forbeholder seg retten til å gjøre endringer i henhold til valutakurser, og å justere priser og gebyrer.
Facefood forbeholder seg retten til å korrigere feiltrykket informasjon og annen feilinformasjon som oppstår ved tekniske og menneskelige feil.
Priser og betaling
Ved fakturering gjelder betalingsfrist 14 dager netto fra fakturadato, og ved betaling etter forfallsdato belastes forsinkelsesrente 12%.
Nettkunder gjennomgår kredittvurdering i forbindelse med kunderegistrering, og grunnlaget for kredittgrensen fastsettes.
Facefood forbeholder seg retten til å ta opp kredittopplysninger om nødvendig.
Frakt
Alle produkter sendes og/eller leveres kostnadsfri til kunde.
Levering
Facefood leverer kun i Sør / Vest Rogaland. Levering av bestillingen skjer i henhold til vårt turregister. Leveringstid for lagervarer er vanligvis 1-2 virkedager for bestillinger før kl. 11.00.
Leveringskontroll: Sjekk alltid leveransen. Hvis emballasjen er skadet, må du beholde denne og rapportere saken direkte til Facefood kundeservice. Hvis varene er skadet under leveransen, rapporteres saken direkte til transportør samt Facefood kundeservice.
Levering: Levering leveres til døren på leveringsadressen. Innbæring kan fås som en ekstra tjeneste av Facefood. Kontakt kundeservice for mer informasjon.
Telefonvarsling: Dersom varsel blir forespurt før bestilling, kan telefonvarsel bestilles for enkelte områder. Kontakt kundeservice for mer informasjon.
Retur og bytte
Bestillingsvarer tas ikke i retur. Retur av ødelagte, skitne og/eller brukte produkter aksepteres ikke.
Retur av fakturerte varer må varsles innen 5 arbeidsdager etter bekreftet ankomst. Varen som sendes i retur skal være i salgbar tilstand, dvs. helt feilfri og i originalemballasjen. For feilbestilte varer blir kjøperen belastet fraktkostnad.
Reklamasjon: Reklamasjon for feilleveranser eller feil varer, må gjøres innen 5 dager etter ankomst. Transportskader må varsles umiddelbart til kundeservice med dokumentasjon (foto) og avviket må noteres i kommunikasjon med transportør på leveringsstedet og -tidspunktet. Kontakt kundeservice for mer informasjon om prosedyrer.
Svindel
Facefood politianmelder svindelforsøk. Vi gir all informasjon til politiet for å bistå med etterforskning.
Forbehold om eierskap
Produktene forblir Facefoods eiendom til de er betalt fullt ut. Kjøpsvilkår anses akseptert ved bestilling. Tvister angående tolkningen eller anvendelsen av disse vilkårene og tilhørende rettsforhold skal avgjøres i henhold til norsk lov.